Marktplaats & Shabbies

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een zeer groot deel van onze inboedel bestaat uit tweedehands (misschien wel derde- of vierdehands) spullen. Van bankstel, tafel tot kleding. I LOVE marktplaats! Als ik iets nodig heb kijk ik altijd eerst of het toevallig niet op marktplaats te krijgen is. Ook verkoop ik er zelf veel spullen. Helaas kom ik al maanden niet van mijn badstandaard met tummie tub af….

Het is gewoon een sport om iets ‘duurs” zo goedkoop mogelijk te krijgen. Vandaag heb ik er een fietstochtje (in de regen) van 7,2 km voor over gehad om een paar Shabbies Amsterdam (met hakje) te gaan passen in een dorp verderop. Shabbies hebben een waarde van rond de €200,- en dat is een prijs die ik nooit, maar dan ook nooit zou neerleggen voor een paar schoenen. Maar inmiddels had ik dus wel bedacht dat ik een paar Shabbies leuk zou vinden in mijn bonte verzameling schoenen….  Schoenen op marktplaats koop ik eigenlijk niet. Dat is veel te onzeker. Maar deze mevrouw woonde in de buurt en ze vond het geen probleem dat ik ze zou komen passen. 

Mevrouw bleek ruim in de zestig te zijn, erg aardig en ze kende mijn familie die weer uit een ander dorp in de buurt komt. Jaja de wereld is klein. Zeker waar ik woon. En aangezien ik 9 ooms en tantes heb en ook weer ruim 30 nichtjes en neefjes, die inmiddels ook weer allemaal kroost op de wereld zetten…is de kans groot dat iemand mijn familie kent. Gezelligheid. 

Maar ik dwaal af…de Shabbies. Ik kwam voor bruinachtige/donker taupe suede schoenen. Na wat passen en meten moest ik helaas tot de conclusie komen dat ze toch echt te wijd voor me waren. Ik ben niet alleen gezegend met maat “boot” 41, maar ook nog eens met smalle platvoeten. Dus helaas. Ik vertelde de mevrouw dat ik op marktplaats verder zou gaan kijken voor Shabbies maat 40 die niet gemaakt zijn van suede. De mevrouw dacht vervolgens even na en liep naar boven om een andere paar Shabbies te pakken. Deze waren van glad leer, kleur licht taupe en maat 40. Ik mocht ze even passen, zodat ik zou weten of deze wel goed zaten voordat ik op marktplaats zou beginnen met zoeken. Ze zaten een stuk beter. 

Mevrouw dacht weer even na en vertelde me toen dat ik deze dan wel mocht kopen. Ik was lichtelijk verbaasd, want ze zat net te vertellen dat ze deze schoenen ook net gekocht had (deze ook via marktplaats) en dat ze ze beter vond zitten dan die bruine. Maar zo vertelde ze, deze schoenen kon ze alleen aan als de inlegzool van de schoenen eruit haalde. En dan zaten ze nog niet echt lekker. Nadat ik 3x had gevraagd of ze het echt zeker wist, betaalde ik haar en nam de schoenen mee. 

Een veel betere deal! Deze schoenen waren echt helemaal nieuw, de juiste kleur en de maat was goed. Hoewel het hier natuurlijk om een materialistisch onderwerp gaat, fietste ik toch heel blij 7,2km naar huis door de stromende regen en een “ik heb een potje met vet” zingend. Tja..je zult er maar blij van worden. Het waren trouwens niet eens echt de schoenen die mij aan het zingen maakte, maar meer de hele situatie. Ik vond het super grappig. Met marktplaats ontmoet je de leukste, gekste en raarste mensen! Deze vrouw bekende dat ze toch wel min of meer een “schoenenprobleem” had. Terwijl ze dat zei, stak haar man zogenaamd wanhopig de handen in de lucht. 😀 :D.  

En nu gaat mijn zoektocht verder….ik moet nog: een leren jasje in het  (licht) mintgroen en een bijpassende sjaal. 😀 😀 

 

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Samenleving. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

