Om te beginnen….

Een paar dagen geleden heb ik mijn verjaardag gevierd, ik ben (al weer) 31 geworden. Een leeftijd waarvan ik nooit had verwacht dat ik die ooit zou krijgen. Niet dat ik vroeger dacht dat ik er dan niet meer zou zijn, maar een dertiger was in mijn ogen altijd oud en volwassenen.  Inmiddels besef ik wel dat we eigenlijk nooit volwassen worden, het enige wat we doen is onze levenservaring meenemen ;D. Maar goed, 31 jaar dus. Het voelt alsof ik met sneltreinvaart afsteven op middelbare leeftijd.

Ook riep ik al vanaf mijn 14e dat ik geen kinderen wilde. Onder geen beding. Mijn moeder heb ik horen bevallen van mijn jongste broertje (op mijn 14e ) en dat geluid heeft zich diep genesteld ergens in mijn hersenen. Zo’n 12 jaar later ging ik toch overstag en heb ik in 3 jaar tijd twee prachtige kinderen op de wereld gezet.

En tja…over deze kinderen zal mijn blog grotendeels gaan. In alle eerlijkheid en directheid. Ik ben niet van het geteut en geleuter. Het zal over de leuke en minder leuke dingen gaan. En nee, ik schrijf niet over een plasje op het potje of de zoveelste luieruitslag. Ik ga geen moederlijke adviezen geven. Ik schrijf dit blog vooral omdat ik andere moeders wil laten weten dat imperfect zijn heel normaal is en dat veel mensen vaak worstelen met dezelfde dingen. Of het nou gaat over je kinderen, je relatie, je familie, je vrienden of de samenleving.

Nog even ter info:

Ik ben een werkende moeder van twee kinderen. Ik ben getrouwd en ik woon in een normale ééngezinswoning ergens in een stad dat eigenlijk een dorp is. Ik werk drie dagen per week in Amsterdam in het voortgezet onderwijs.  Ik hou van kamperen, lezen (veel lezen, vooral non-fictie) films kijken en koken. Al ruim een jaar ben ik bezig met mezelf te verdiepen in “gezonde voeding” en probeer binnen mijn gezin steeds meer te streven naar een bevredigend voedingspatroon.

 

Dit bericht werd geplaatst in Voorstellen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

